מה זה בדיוק מסנן אויר - שימושים בולטים, תכונות, יתרונות ודגמים בולטים

 כאשר אנחנו מדברים על מסנן אויר, אנחנו נוהגים לחשוב במונחים של מסנן ידני פשוט שתפקידו לטהר את האוויר בחדרים אינטימיים בבית או במשרד.
אך האמת היא שמסנן אוויר הוא דבר הרבה יותר משמעותי, אשר ניתן למצוא כמותו גם לשימוש ביתי וגם לשימוש תעשייתי, ומטרתו היא זרימה של אוויר נקי ברמות שונות.

השימוש הרווח במסנן אוויר שכזה הוא בחדרים סגורים או במקומות שדורשים אוויר נקי. דוגמת, בתי חולים, מפעלים, מצבעות, חדרים נקיים, תחנות כוח ועוד. מדובר על מסננים גדולים המורכבים על החלונות, ומטרתם למנוע כניסה של אוויר לא נקי. מסננים אלו שומרים על חדרים נקיים ובריאות המשתמשים בהם.

מה כוללים מסנני אוויר ומהי מידת יעילותם

אנחנו יכולים למצוא מסנני אוויר מסוגים שונים, החל ממסננים עשויים סיבי זכוכית וכן מסננים עשויים מנייר סיבי. הם בנויים בצורה כזו שהמרווחים ביניהם הוא אחיד ושווה, כאשר הצפיפות ביניהם משתנה. ככל שהם צפופים יותר כך הם קולטים יותר אבק ומסוגלים להתמודד טוב יותר עם רמות התנגדות שונות של החומרים באוויר. בחלק מן המסננים אנחנו יכולים לראות תוספות של שכבות שמן אשר מיועדות לשפר את קליטת האבק.

כאן אנחנו מגיעים לשאלה, מהי מידת יעילותם של מסננים אלה. מסנן אוויר טוב מגיע למידת יעילות של 95 אחוז. כאשר ישנם לא מעט מסננים שמתחילים במידת יעילות של 45 אחוז. זה אומנם נשמע לא הרבה, אך יש לקחת בחשבון, שלעיתים קרובות זה מספיק, בהתחשב במקום ובתנאי השטח. חלק מהמסננים מאפשר לנקות את האוויר מאבק, עשן, חלודה, בקטריות ועוד.

היכן נהוג להתקין מסנני אוויר

אנחנו יכולים למצוא מסנני אוויר במגוון מקומות. המקומות הקלאסיים בהם נהוג להתקין אותם הם, חלונות ופתחי מיזוג ואוורור. מאחר ומשם נכנס אוויר לחדר. מלבד מקומות אלו, נהוג להתקין מסנני אוויר בכל פתח יציאה אחר שיש בחדר, כולל דלתות או חורים שונים בקיר. ניתן לחבר או להדביק מסנני אוויר בכל שלב, אך מומלץ לעשות זאת כבר בהתחלה על מנת שלא ייוצר מצב, שנצטרך לחזור על פעולות שונות, אחרי שכבר סיימנו את הליך הבנייה.


כאשר אנחנו מתקינים מסנן אוויר, חשוב שנשים לב לכמה נקודות, ראשית, מה שטח הפנים של המסנן, מן הסתם חשוב שהמסנן יהיה רחב ככל הניתן, עם שטח קיבולת מספיק גדול בשביל להכיל את המרחב של החדר.  שנית, עלינו לשים לב שהמסנן יכול לעבוד על משך זמן ממושך כאשר יש באפשרותנו לחסוך בעלויות השימוש, באמצעות סינון ברמות נמוכות יותר כאשר אין לנו צורך לבצע סינון רגיל בכל עת. שלוש, יש לוודא שהמסנן הותקן בצורה הרמטית והוא נאטם לגמרי, כך שאין סיכוי שאוויר ייכנס משום מקום.  מומלץ לבצע בדיקה מקדימה לפני שמשרים את תפקוד והתקנת המסנן.