מפוח

בשנים האחרונות אנחנו רגילים לראות מפוחים ביתיים במטבח ובשירותים, מפוחים שמטרתם להוציא החוצה ריחות לא נעימים ולשמור על אוויר נקי בחדר. אך השימוש המקורי של מפוחים החל למעשה בתעשיות שונות, מסעדות, מפעלים, אולמות, מחסנים, ועוד. מפוחים אלה דאגו שהאוויר במקום יהיה נקי, מריחות, עשן וחומרים אחרים.

ניתן למצוא מגוון של מפוחים המיועדים לתעשייה. כל אחד מהם מתאים לתעשייה אחרת, הן מבחינת המבנה שלו, כוח העבודה שהוא מספק והיכולות שלו. חשוב להבהיר שהתקנת מפוח איננו בגדר המלצה, אלא חובה על פי תקנות שונים של משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה ורשויות אחרות שעוסקות ברישוי מפעלים ומוסדות תעשייתיים.

סוגי מפוחים:

מפוח צירי – מפוח שמיועד לשאיבת אוויר מחללים גדולים. מותקן בדרך כלל במטבחים, מחסנים ואולמות עבודה מסוגים שונים.

מפוח זה בנוי מפחים עבים, מחובר באמצעות ריתוך מלא. ניתן לחבר לו גם משתיקי קול ורשתות הגנה שונים. יתרונותיו של מפוח צירי שהוא עמיד מאוד (גם בטמפרטורות של למעלה מ-250 צלזיוס, חסכוני, ויודע לנצל את יכולותיו בצורה מקסימלית.

מפוח צנטריפוגלי – מפוח זה מיועד למסעדות, מפעלים ומוסדות תעשייה גדולים. הוא מאפשר יניקת אוויר חם, ריחות ועשן.

המפוח בנוי מפחים עבים ומרותכים, עם כפות הנוטות לאחור. יתרונותיו שהוא עמיד בטמפרטורות גבוהות של למעלה מ-250 צלזיוס. נחשב למפוח חסכוני, יודע לנצל את יכולותיו באופן אופטימלי, והוא מספק אוורור ומיזוג אוויר בצורה מקסימלית.

מפוח תעלה – מפוח שמתאים למנדפים וקולטי אדים. מדובר במפוח שקט, ניתן לבנות אותו בצורה מאוד פשוט וקלה בתחילתה של צנרת או בסופה של תעלה. מדובר במפוח שמתאים לעסקים ומפעלים קטנים.

מפוח גג – מוצר זה נכנס לקטגוריה של מפוחים לפינוי עשן ואוורור כללי במחסנים ומבני תעשייה קטנים וגדולים. מותאם לטמפרטורה של 250 עד 400 מעלות צלזיוס. נהוג להתקין מפוח זה על גגות פח, ופנלים מבודדים.

יתרונותיו שמדובר במפוח חסכוני, מסוגל לנצל באופן מקסימלי את היכולות ואת העמידות שלו, הוא מרעיש בצורה מעטה, ונחשב זול ביחס למפוחים אחרים בשוק.

 כיצד רוכשים מפוח תעשייתי

רכישת מפוח תעשייתי נעשית בשלב התכנון והבנייה של המבנה, ניתן בעיקרון להוסיף מפוח גם בשלבים מאוחרים יותר אך זה עלול לדרוש שינוי מבני או שיפוץ כללי. התקנת מפוח בשלב הראשון של העבודה נעשית בהתאם לתכנית הקבלן ולדרישות שציינו קודם לכן של המשרדים והרשויות השונות, על פי סוג העסק והעבודות אשר מתבצעות במקום.

גודל המפוח ייקבע על פי גודל המבנה על מנת שיוכל לכסות כמה שיותר, ולוודא שבמבנה יהיה את התקן לפי חוק אוויר נקי ותתאפשר בו עבודה בצורה חלקה.

גודל המפוח יהיה על פי יחס גודל המבנה וכמות העובדים בו. ככל שהמקום יהיה גדול יותר כך המפוח יצטרך להיות גדול וחזק יותר. את ההחלטה היכן נמקם את המפוח ובאיזו צורה, נקבע בתכנית העבודה בעת בניית המבנה, על פי המלצותיו של הקבלן ואנשי המקצוע המתמחים בנושא.

לקריאה נוספת: http://www.vent.co.il/